Bestellen
Wij helpen je graag op weg bij het bestellen van een product op hatland.nl. Hieronder staan de meest gestelde vragen met betrekking tot het plaatsen van een bestelling. Denk hierbij aan vragen over voorraad, foto's, maattabellen, prijzen etc. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij helpen je graag verder!
Alle artikelen zijn voorradig tenzij er ‘Niet op voorraad’ bericht zichtbaar is. Dit bericht wordt weergegeven nadat je je maat hebt geselecteerd (Indien het artikel opties voor maten heeft). Houd er rekening mee dat zelfs als een artikel zich in je winkelwagen bevindt, het niet wordt gereserveerd totdat je je bestelling hebt voltooid.
Ja, wij willen niet iets versturen dat niet goed past. Wanneer je op een artikel klikt zie je onder de de maten de tekst 'Wat is mijn maat?'. Als je hier op klikt opent zich een pop-up met uitleg over de hoofdmaat. Zo vindt u alle informatie om er zeker van te zijn dat onze producten precies passen.
Onze prijzen zijn altijd inclusief BTW zichtbaar.
Sommige van onze artikelen worden opnieuw aangevuld maar niet allemaal. Als je updates over de aanvulling van producten in het algemeen wilt ontvangen, kan je je mailadres doorgeven in de balk en ontvang jij een melding wanneer het product weer op voorraad ligt. Je kunt je ook aanmelden voor de nieuwsbrief van Hatland, hierin komen wij ook met updates over aanvullingen of nieuwe collecties. Vergeet ons niet te volgen op Facebook en Instagram om er zeker van te zijn dat je niets misloopt.
Dit is vervelend, af en toe wil het gebeuren dat jouw bank werkzaamheden verricht. Tijdelijk kan het betalen dan niet werken. Over het algemeen zal dit na een half uur weer verholpen moeten zijn. Probeer het nogmaals en lukt het niet, neem dan contact met ons op via ons contactformulier en dan komen wij zo snel mogelijk met een oplossing.
Wanneer je bestelling is bevestigd, kan je deze niet meer veranderen. Je krijgt wel van ons de optie om de order te annuleren maar dan moet je wel dezelfde dagvan de bestelling voor 15:00 uur je annulering doorgeven. Wij kunnen alleen niet beloven dat we de bestelling kunnen annuleren als je al een e-mail hebt ontvangen waarin wordt bevestiging dat de bestelling al is verzonden. Neem voor het annuleren contact op met onze klantenservice door een e-mail te sturen of een berichtje via Whatsapp.
Het is helaas niet mogelijk om artikelen toe te voegen aan een bestaande bestelling die je eerder hebt geplaatst. Nadat je je bestelling hebt geplaatst, wordt deze onmiddellijk door onze magazijn medewerkers verwerkt.
Als je een Hatlanders account hebt, is het mogelijk om je gegevens te veranderen door in te loggen op Mijn Account. Nadat je bent ingelogd kan je kiezen voor Adressen. Hier kan je je adres wijzigen en als je dit wilt ook extra adressen toevoegen.
Wanneer je geen account hebt maar wel je adres wilt wijzigen voor je geplaatste bestelling, verzoeken wij je zo snel mogelijk contact op te nemen met onze klantenservice om de wijziging door te geven. Dit moet wel op maandag tot en met donderdag voor 15:00 uur en op vrijdag tot 14:00 uur.
Als je je wachtwoord bent vergeten, kan je deze wijzigen op onze website. Ga naar Mijn account en klik indien je je wachtwoord niet meer weet voor ‘Wachtwoord vergeten’. Als je je gegevens wel weet log dan in met de bekende inloggegevens en ga vervolgens naar ‘Informatie’. Hier moet je vervolgens je huidige wachtwoord en het nieuw gewenste wachtwoord invullen en akkoord gaan met de algemene voorwaarden.
Betalen
Het is mogelijk om met ApplePay te betalen. Kijk voor meer informatie over deze betaalmethode op de website van ApplePay.
Het is mogelijk om met Creditcard te betalen.
Het is mogelijk om met Klarna te betalen, hiervoor wordt een toeslag van 1,99 in rekening gebracht.
Het is mogelijk om een BTW-factuur aan te vragen bij Hatland. Graag ontvangen wij per mail alle bedrijfsgegevens die hiervoor nodig zijn. Aanvragen zullen op werkdagen binnen 24 uur worden behandeld.
Wij bieden je de volgende betalingswijzen aan:
- iDeal
- Klarna (achteraf betalen)
- Creditcard
- ApplePay
Verzenden
Wij doen zorgvuldig ons best de bestelling zo spoedig mogelijk bij u af te leveren. Bestellingen die op werkdagen vóór 15:00 uur worden geplaatst, proberen wij dezelfde dag nog te verzenden. Op de product pagina staat een indicatie van de levertijd. Mochten wij om wat voor reden dan ook deze levertijd niet halen, dan brengen wij u hier natuurlijk zo spoedig mogelijk van op de hoogte.
Bestellingen uit Nederland boven de €25,00 leveren wij gratis!
Bij bestellingen uit Nederland onder de €25,00 berekenen wij €4,95 aan verzendkosten.
Bestellingen uit België boven de €55,00 leveren wij gratis!
Bij bestellingen uit België onder de €55,00 euro berekenen wij €6,96 aan verzendkosten.
Wanneer je bestelling in behandeling is genomen door DHL, ontvang je in je mail een bevestiging van de bestelling met daarin de Track & Trace link. Via deze link kan je de levering in de gaten houden.
Op werkdagen besteld voor 15:00 uur en op vrijdag voor 14:00 uur is de volgende werkdag in huis. Bestellingen op zaterdag en zondag worden op dinsdag afgeleverd. DHL hanteert in België een levertijd van 2 werkdagen. Voor het traceren van uw bestelling kunt u de Track & Trace van DHL in de gaten houden.
Namens DHL ontvangt u een Track & Trace link. Via deze link kunt u uw wijziging doorvoeren. U kunt hier o.a. kiezen voor een ander afleveradres, afleveren bij de buren of afhalen bij een DHL punt.
Als je een Hatlanders account hebt, is het mogelijk om je gegevens te veranderen door in te loggen op Mijn Account. Nadat je bent ingelogd kan je kiezen voor Adressen. Hier kan je je adres wijzigen en als je dit wilt ook extra adressen toevoegen. Wanneer je geen account hebt maar wel je adres wilt wijzigen voor je geplaatste bestelling, verzoeken wij je zo snel mogelijk contact op te nemen met onze klantenservice om de wijziging door te geven. Dit moet wel op maandag tot en met donderdag voor 15:00 uur en op vrijdag tot 14:00 uur.
Retourneren
Ben je niet tevreden met het aangekochte product? Dan kunt u op uw eigen kosten de zending retour sturen. Wanneer de zending door ons is ontvangen streven wij er naar om de retour binnen 2 werkdagen te verwerken. Vul het retourformulier die je hebt gekregen bij de bestelling zo volledig mogelijk in. Dit maakt het voor ons eenvoudiger om de retour zo snel mogelijk te behandelen.
Je bestelling terugsturen kan naar het volgende adres:
Hatland Headwear B.V.
T.a.v. Afdeling retouren
Rendementstraat 23
8094 RA Hattemerbroek
Nederland
Onderhoud & Garantie
We weten niet precies wanneer het gebeurde, maar Hatland is een onmisbaar accessoire geworden voor duizenden mensen in heel Europa. Het is de hoed of pet die je meeneemt op avonturen en tijdens maken van een wandeling of fietstocht. Onze hoeden zijn voor liefhebbers en met de juiste zorg kan het product lang meegaan en blijft het een lange periode mooi. Met het juiste onderhoud kan je de levensduur van je hoed verlengen. Wij hebben 4 onderhouds- en reinigingstips voor jou op een rij gezet. Kijk voor meer onderhoudstips op onze blogpagina.
Een hoed van stro kan met een vochtige doek afgenomen worden. Voor het reinigen van een vilten hoed kan een zachte borstel gebruikt worden (een harde borstel kan het vilt ruw en lelijk maken). Begin aan de linkerkant van de hoed en borstel tegen de klok in naar de achterkant van de hoed, helemaal rond. Op deze manier voorkom je dat het vilt ruw en lelijk wordt.
Als je viltenhoed nat wordt, draai dan de sweatband naar beneden en plaats de hoed hierop zodat deze in zijn natuurlijke vorm droogt. Plaats de natte hoed niet op de hoedrand, hierdoor verliest de hoed zijn originele vorm. Let op: Gebruik nooit een föhn, radiator, lamp of autoruit om de hoed te drogen; de combinatie van hitte en transpiratie kan de sweatband laten krimpen.
Water- en of olievlekken kunnen worden gereinigd met een beetje talkpoeder of maïszetmeel. Let op: Gebruik nooit vloeibare reinigingsmiddelen omdat dit het vilt kan beschadigen. Lukt dit niet, breng de hoed dan naar een professionele stomerij. Zweetvlekken vereisen bijvoorbeeld professionele zorg omdat ze zich diep in het vilt kunnen nestelen.
Draai de sweatband eens in de zoveel tijd naar beneneden als je de hoed niet draagt. Dan kan deze drogen en luchten. Bewaar de hoed altijd op een Hatcone of ondersteboven op een plat oppervlak om te voorkomen dat de rand van de hoed afvlakt. Je houdt de hoed zo goed in model. Het beste advies zou zijn om een hoedenhouder van Hatland te bestellen. Klik hier voor het aanbod hoedenhouders.
Op onze hoeden en petten zit 3 maanden garantie vanaf de datum waarop het product is aangeschaft. De garantie dekt alleen fabricagefouten en/of defecten aan het gekochte product. Schade door blootstelling aan extreme temperaturen en of chemicaliën, schade ontstaan door reparaties van derden vallen buiten de garantie.
Productinformatie
Dit is erg vervelend. Wij verzoeken jullie om dit bij ons te melden. Dit kan door een mail te sturen via ons contactformulier. Wij zullen dan de afbeeldingen controleren en vervangen waar nodig.
Als u niet regelmatig onze nieuwsbrief ontvangt, kunt u interessant nieuws mislopen. De meest algemene reden daarvoor is dat uw e-mailsoftware e-mails van ons markeert als spam en ze naar uw spamfolder stuurt. Om dat te voorkomen, voegt u nieuwsbrief@hatland.nl toe aan uw e-mailadresboek en dan zouden onze Hatlanders nieuwsbrieven goed aan moeten komen.
Als u dit heeft gedaan en toch nog steeds geen nieuwsbrief ontvangt, controleer dan of u het juiste e-mailadres heeft ingevoerd toen u zich heeft aangemeld voor onze nieuwsbrief. Log in op Mijn Account of neem contact op met onze klantenservice, dan doen wij ons best om het voor u uit te zoeken.
Klachten
Bij alles wat we binnen Hatland doen staat uitstekende service voorop. Mocht je onverhoopt toch een klacht hebben over een product of onze service, dan zullen wij er alles aan doen om het op te lossen. We verzoeken je om je klacht zo snel mogelijk bij ons te melden. Je kunt dit doen door een mail te sturen naar onze Klantenservice. Omschrijf de klacht zo duidelijk mogelijk en vermeld indien van toepassing het ordernummer, artikelnummer en de aankoopdatum.
Heb je een klacht ingediend? Binnen 14 dagen krijg je een inhoudelijke reactie ons onze Klantenservice over de afhandeling van je klacht.
Ben je niet tevreden met de afhandeling van je klacht? Dan kan je deze voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.
Hoeden
Net als met kleding variëren onze hoeden ook in maten; van maat S tot bij sommige hoeden wel tot XXL. Echter kan het best lastig zijn om met het blote oog je eigen maat in te schatten. We adviseren daarom om gebruik te maken van een meetlint, in combinatie met de door Hatland opgestelde maattabel. Zo kom je direct tot de perfecte maat en voorkom je dat je de hoed moet ruilen.
Bij hoedenwinkel Hatland hebben we een groot assortiment; je vindt bij ons meer dan 100 verschillende soorten hoeden, elk met zijn eigen unieke karakter en eigenschappen. Het kan daarom best lastig zijn om de perfecte hoed voor jou te vinden. Daarom hebben we simpele, maar effectieve, filters ingericht. Denk aan het seizoen, de kleur of een unieke eigenschap (zoals waterafstotend of duurzaam materiaal). Wil je weten welke hoed het beste bij jouw hoofdvorm past? Lees dan het blogartikel die wij hierover geschreven hebben.
Wanneer je jouw bestelling op een werkdag voor 15;00 plaatst, is de kans erg groot dat je jouw nieuwe hoed de volgende dag al in huis hebt. De verzendkosten nemen wij voor onze rekening zolang je boven het bestelbedrag van 25,- zit. Ben je uiteindelijk toch niet helemaal tevreden over je keuze? Dan kan je de hoed binnen 14 dagen na ontvangst naar ons terugsturen.
Afhankelijk van het materiaal van de hoed en het type viezigheid zijn er verschillende manieren om jouw hoed te onderhouden. Voor stof en vuil kan je bij een hoed van stro gemakkelijk met een vochtige doek erlangs gaan. Heb je een vilten hoed? Dan dien je altijd een zachte borstel te gebruiken om de hoed niet te beschadigen.
Is de hoed erg nat geworden door bijvoorbeeld regen? Dan kan je de sweatband naar beneden draaien en de hoed hierop plaatsen. Zo zorg je ervoor dat de rand van de hoed zijn originele vormen niet verliest. Let op; gebruik nooit een föhn of radiator en stop de hoed nooit in de droger/wasmachine.
Zitten er water- en/of olievlekken op de hoed? Dan kan je dit schoonmaken met een beetje talkpoeder of maïszetmeel. Let op; gebruik nooit kant-en-klare vloeibare reinigingsmiddelen. Dit kan de hoed onherstelbaar beschadigen. Indien het je zelf niet lukt kan je de hoed het beste wegbrengen naar een stomerij.
Petten
Veel van onze petten zijn beschikbaar in verschillende maten, van S tot soms zelfs XXL. Maar hoe kom je er nou achter welke maat je hebt? Dit is eenvoudig te zien met behulp van een meetlint en de door Hatland opgestelde maattabel. Op basis van de omtrek van je hoofd in centimeters hebben we onderverdelingen gemaakt per maat.
Bij petten winkel Hatland hebben we maar liefst 10 soorten petten, gemaakt van 5 verschillende materialen en met diverse, unieke features. Om tot de perfecte pet voor jou te komen hebben we filters ingericht op enkele kenmerken. Denk bijvoorbeeld aan het seizoen (lente/zomer of herfst/winter), kleur en materiaal, maar ook diverse unieke aspecten. Denk hierbij aan waterafstotend, extra warm (of juist ademend) of tegen muggen. Bij vragen kan je uiteraard altijd contact met ons opnemen.
Bestel je jouw nieuwe pet op werkdagen voor 15:00 uur, dan kan je deze vaak de volgende dag al in huis verwachten! Je betaald bij ons geen verzendkosten zolang je boven het bestelbedrag van €25,- zit. Ben je uiteindelijk toch niet tevreden met de pet, bijvoorbeeld omdat die iets kleiner uitvalt of je een ander idee had bij de kleur? Dan kan je binnen 14 dagen na ontvangst de pet aan ons retour sturen.
Wanneer je een pet bij ons aanschaft heb je vanaf dat moment 3 maanden garantie. Let op: onder de garantie vallen fabricagefouten en/of defecten aan het product. Stel je stelt jouw pet bloot aan extreme temperaturen of bepaalde chemicaliën en de pet raakt beschadigd, dan valt dit NIET onder de garantie.
Overig
Hopelijk hebben wij alle vragen kunnen beantwoorden op deze veelgestelde vragen pagina. Mocht je vraag er toch niet tussen staan of heb je niet het antwoord gevonden waar je mee geholpen bent, neem dan contact met ons op via onze Klantenservice afdeling. Wij staan op werkdagen voor je klaar om je te voorzien van advies en om al je vragen te beantwoorden.
Helaas is dit voor ons niet mogelijk. Ons hoofdkantoor is alleen toegankelijk voor zakelijk bezoek. Wil je een artikel fysiek passen? Neem dan contact op met onze Klantenservice en vraag naar een winkel bij u in de buurt.
Wij zijn actief op Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest en YouTube.
Wij vinden het prettig als jullie met ons willen meedenken. Onze doelen zijn om de website continue te blijven optimaliseren om hiermee de beste service aan te kunnen bieden. U kunt uw verbeteringsvoorstel indienen via ons contactformulier of ons appen via WhatsApp. Alvast bedankt!
Geen zorgen, je kunt contact met ons opnemen door te mailen via ons contactformulier of stuur ons een WhatsApp bericht en dan helpen wij je graag verder!